פילאטיס בעמק יזרעאל - יש חיה כזו!

פילאטיס כבר מזמן לא רק אימון אופנתי שאפשר למצוא רק בתל אביב, גם אם את מחפשת פילאטיס בעמק יזרעאל יש לך כמה וכמה אפשרויות. אבל ראשית נתחיל מהתחלה ואם את רק שוקלת להתחיל באימוני פילאטיס, הנה כמה דברים שכדאי לך לדעת:

מהו פילאטיס?

פילאטיס הוא אימון כושר הכולל תרגולים המתמקדים בכוח הליבה, הגמישות, והאיזון. סוג אימון זה נוצר במאה ה-20 על ידי ג'וזף פילאטיס, אשר פיתח את השיטה כדי לעזור לחולים במיטות החולים להתאושש במהירות יותר. השיטה מתמקדת בגמישות, והאיזון באמצעות תרגילים ממוקדים.

יש שני סוגי פילאטיס עיקריים:

פילאטיס רצפה או פילאטיס מזרן:
פילאטיס רצפה או פילאטיס מזרן כפי שניתן להבין מהשם, מתמקד בתרגולים שנעשים על מזרונים על הרצפה. התרגולים מתאימים לכל הרמות הכושר ומתמקדים בשיפור הגמישות והאיזון. האימון בפילאטיס רצפה, מתאים לכל אחד ואחת, בין אם אתם מתחילים או מתקדמים. משך האימון המומלץ הוא בין 45 ל-60 דקות, תלוי ברמת הכושר והמטרות האישיות. רוב חדרי כושר וסטודיו פילאטיס מציעים אימוני פילאטיס רצפה בקבוצות קטנות עד בינוניות, אך תמיד ניתן לשכור גם את שירותיו של מאמן פילאטיס אישי.

פילאטיס מכשירים:
כאן מדובר באימון בשילוב של מכשירים. המכשירים בפילאטיס מצריכים מקום והכנה מראש, אך הם מאפשרים עבודה על שרירים ספציפיים ומגוון רחב יותר של תרגולים. אימון במכשירים מצריך יותר מעורבות ומקצועיות מצד המדריך, אך התוצאות הן מרשימות. משך האימון המומלץ במכשירים הוא בין 50 ל-75 דקות, תלוי בסוג המכשיר ובתרגולים הנבחרים. רוב אימוני פילאטיס מכשירים מבוצעים בקבוצות קטנות, לפי כמות מכשירי הפילאטיס בסטודיו.

כיצד לבחור את האימון המתאים לך?

בחירת האימון המתאים תלויה במטרות האישיות שלך, הזמן שיש לך להשקיע, והמקום בו אתה מתאמן. להבדיל מהעשור קודם, בו היה ניתן למצוא סטודיו לפילאטיס רק בערים הגדולות, כיום כמעט בכל מקום תוכלו למצוא סטודיו אינטימי שמציע פילאטיס רצפה או פילאטיס מכשירים. כמה וכמה מאמנים מצויינים מעדיפים לגור בנוף הכפרי, הרחק מאורות תל אביב. ולכן עמק יזרעאל זכה לכמה ממאמני פילאטיס המקצועיים ביותר. כבר אין צורך בנסיעות ארוכות על מנת להגיע לאימונים, אלא רק לחפש סטודיו מתאים באחד מיישובי העמק. 

פילאטיס מזרן מתאים לכל הגילאים, והוא מצוין למתחילים ולאנשים שרוצים לשפר את הגמישות. פילאטיס מכשירים מתאים במיוחד לאנשים בגיל המבוגר או לאנשים שעברו פציעה וזקוקים לאימון ממוקד יותר. בנוגע לרמות הקושי, פילאטיס רצפה יכול להיות פחות מאתגר בהתחלה, אך ככל שהאימונים מתקדמים, הם יכולים להיות מאתגרים יותר.
פילאטיס מכשירים מצריך יותר מעורבות ומקצועיות מצד המדריך, והוא יכול להיות מאתגר יותר בהתחלה במיוחד לאור שימוש בשרירים שטרם יצא לכם להשתמש בהם. לגבי חיזוק שרירים, פילאטיס רצפה מתמקד בשרירי הליבה, הישבן, והירך, בעוד פילאטיס מכשירים מאפשר עבודה על שרירים ספציפיים וחיזוק של כל הגוף. אז כמו שאתם רואים, אתם קודם כל צריכים לקבוע את המטרות שלכם, ורק אז לחפש לכם סטודיו פילאטיס שיענה על הצרכים שלכם.